söndag 26 januari 2014

Morgonpasset

image
Första skrivaranhalt är Ljungblads. Har hittat en plats inne i ett hörn där det råder lugn. I dag är jag i gång ovanligt tidigt. Redan när de slår upp portarna klockan åtta. Personalen har inte ens kaffet klart.
Jobbar på andra delen i serien om Grybbingdalen (som kanske i stället skall heta Davvad Grybbings Eskapaper? Valet av titel hänger på hur mycket huvudperson Davvad visar sig vara, vilket jag just nu inte vet. Jag vet aldrig vad som kommer att hända i mina berättelser. Och om Davvad dör, tex, så kan ju inte serien  döpas efter honom).
Det skall bli en serie böcker. Inte en sedvanlig fantasytrilogi, utan mera typ Mumintrollböckerna, eller L Frank Baums berättelser om landet Oz.

x

I går tillbringades del av dagen under huset vi bor i. Misstankar fanns om vattennedträngning från duschen. Jag fick åla in i krypgrunden för att mäta fukt.
Det var värsta skräckfilmen med stora okända spindelarter, risk för astmaanfall och att att fastna. Paniken låg på lur, men jag överlevde.
Resultat: mätaren visade grönt. Ingen fukt.
På  kvällen sändes mitt senaste Kalejdoskop-program i sr p2. Kan avlyssnas i trettio dagar framåt – här. 
Huvudpersonen i boken jag skriver heter alltså Davvad, han ser ut så här:
davvad grybbing
Carl- Marcus Ramstedt ritar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar