lördag 12 mars 2016

Work in progress - ny hemsida

Hittills har jag haft mina aktiviteter utspridda lite varstans på nätet. Hög tid att samla allihop på ett och samma ställe, i en sorts portal. Tänkte jag och inledde arbetet med den nya sidan Förlag Universum Noll. Fick för ett par veckor sedan hjälp av Jay Cohen med en logga, och håller nu på att laborera med utseendet på sidan. Har tänkt mig en enkel och ren layout som presenterar länkar till böcker och bloggar. Nåt i den här stilen:

Patrik Stigsson: ”Jag är inte författare, jag är trollkarl. Författandet är bara ett av mina trick.”

       CIRKOLI                   GRYBBINGDALEN           MUSIKBLOGG                 BLOGG

 

Jag har planer på att regelbundet rapportera om mitt arbete i en vlogg. Därav youtube-rutan längst ned.

Denna layout är ännu på skissnivå. Det gäller att avgöra vilken information som ska finnas på de enskilda sidorna och vilken som ska ligga på portalen. Presentationen av mig själv bör ju tex ligga på portalen. Möjligheten att köpa böcker ska finnas både på portalen och de enskilda sidorna.

Det är mer trassel och bök med detta än jag trodde. Det hela blir på något sätt till en avancerad logistikövning, där jag tvingas tänka i flera led och dimensioner samtidigt.

För att komma framåt försöker jag tillämpa Oliver B Bumbles råd – Allt löser sig av sig självt. Bara man tar en paus då och då.

image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar